Volkswagen se luptă cu criza semiconductorilor: ce arată analiza companiei

de: Andrei Tilimpea
08 02. 2022

Șeful de achiziții al Grupului VW a declarat că deficitul s-ar putea reduce ușor în a doua jumătate a acestui an.

Grupul Volkswagen nu se așteaptă ca deficitul global de semiconductori să se încheie în acest an, deși ar trebui să scadă ușor în a doua jumătate, a declarat șeful de achiziții al producătorului auto.

„Situația volatilă ne va afecta cel puțin după prima jumătate a acestui an”, a declarat Murat Aksel, șeful departamentului de achiziții pentru marca VW și achiziții pentru VW Group.

Producătorii de automobile din întreaga lume au fost afectați de o penurie de semiconductori cauzată de întreruperile lanțului de aprovizionare din cauza COVID-19, precum și de cererea în creștere de semiconductori la companiile de electronice de larg consum.

Volumul total pierdut estimat de la începutul penuriei în 2021 a fost de 10,81 milioane de unități la sfârșitul lunii ianuarie, a declarat Sam Fiorani de la AutoForecast Solutions. Volumul total pierdut estimat până acum în 2022 este de 370.486 de unități, a spus el.

Probleme pentru Volkswagen

Mai mult, Volkswagen intenționează să reducă aproape toate turele de noapte la fabrica sa principală din Germania, deoarece cel mai mare producător auto din Europa continuă să se lupte cu criza semiconductorilor.

VW va reduce tura de noapte, care oferă lucrătorilor un salariu suplimentar, de la începutul celui de-al doilea trimestru pe trei linii de asamblare din Wolfsburg, a declarat producătorul auto.
Lipsa globală de cipuri a forțat anul trecut VW să reducă producția la uzina sa din Wolfsburg. Fabrica produce VW Golf, care a fost constant cea mai vândută mașină din Europa, inclusiv anul trecut, cu un volum de 205.720, în ciuda unei scăderi de 27%.

Decizia de a întrerupe tura de noapte a fost luată ca răspuns la anulările repetate cu preaviz scurt și la necesitatea de a concedia lucrătorii, a spus compania.

„Este inevitabil să ne adaptăm modelul de schimbare pentru a menține competitivitatea și a asigura locuri de muncă pe termen lung”, a spus Gunnar Kilian, membru al consiliului de administrație responsabil cu personalul. „Din păcate, acest pas va implica și reduceri de forță de muncă și pierderea indemnizațiilor de dificultate pentru tura de noapte.”